Informatyka

Telefony pod strukturę VoIP – na co uważać?

Centrala telefoniczna

Decydując się na technikę wykonywania połączeń poprzez łącza internetowe, której skrótem jest VoIP, trzeba odpowiednio przygotować się do wybranego sprzętu, który musi być jak najbardziej kompatybilny ze sobą.

Wyposażenie call center

Przy pierwszy zetknięciu się jednak z takim wykorzystaniem połączeń komunikacyjnych możemy mieć mały prTelefony gigasetoblem, jak odpowiednio powinniśmy się zabrać za projektowanie własnego biura pod tym względem. Głównie przedsiębiorstwa decydują się na VoIP ze względu na tańsze koszta utrzymania i wykonywania połączeń, są zazwyczaj mniej awaryjne, a także pozwalają na dowolne konfigurowanie ich pod własne preferencje. Do ich skonstruowania wykorzystywana jest centrala telefoniczna voip, stanowiąca podstawę dla wszystkich urządzeń znajdujących się w biurze. Nie zawsze jest jednak ona wymagana, bo często można strukturę połączeń oprzeć na lokalnej przestrzeni, jednak przy większych biurach jest to pozycja, którą warto rozważyć. Decydując się na centralę, trzeba zaplanować odpowiednio jej możliwości działania, gdzie musimy uwzględnić możliwy rozrost firmy. W takim wypadku dobrze zakupić urządzenie umożliwiające podłączenie większej liczby użytkowników naraz, zamiast idealnie dopasowanie pod aktualnie zatrudnionych pracowników. Jeśli chodzi o rodzaje telefonów, to można je podzielić na te z przeznaczeniem indywidualnym do pracy, a także sytuacyjne, jak chociażby telefon konferencyjny. Są one często drogie w inwestycji, jednak warto posiadać chociażby jeden lub parę takich modeli rozmieszczonych po salach dla klientów, które umożliwiałyby przeprowadzanie rozmów zdalnych. W tym wypadku, głównie należy zwrócić uwagę na jakość wychwytywanego dźwięku, oraz maksymalną ilość możliwych połączeń w jednym momencie. Indywidualne rozwiązania to zazwyczaj telefony gigaset, które cechują się zazwyczaj prostszym interfejsem od konkurencji, jaką stanowią chociażby telefony yealink, jednak ich najtańsze modele są całkiem przystępnej jakości, dodatkowo oferują bezprzewodowe połączenia. Zazwyczaj jednak w biurach, które mocny nacisk stawiają na kontakt z klientem, nie stosuje się rozmów stricte telefonicznych, ale wykorzystywane są słuchawki do biura. Wybierając odpowiedni model dla swoich pracowników warto zwrócić uwagę na jakość dźwięku otrzymywanego oraz wychodzącego, które będą stanowiły podstawę działania pracy.

Kiedy zamierzamy je wykorzystać jako słuchawki do call center, dobrze aby także zapewniały dodatkowe funkcje, jak wytłumianie zbyt głośnych dźwięków, gdzie możemy odnaleźć modele przeznaczone do niskiego poziomu hałasu, średniego i wysokiego. Dobrze gdyby ich konstrukcja była także wytrzymała na częste użytkowanie. 

Więcej informacji o rozwiązaniach komunikacyjnych dla biur znajdziesz na www.voip24sklep.pl

Dodaj komentarz