Pomoce naukowe – czy są ważne?

pomoce naukowe

W dzisiejszych czasach szkolnictwo staje się coraz bardziej rozwinięte pod względem technologii. Jeszcze kilka lat temu nowością w szkołach były komputery i były one dostępne dla uczniów, którzy odbywali np. lekcję informatyki. Obecnie bardzo ten stan rzeczy się zmienił, a w szkołach coraz częściej stosuje się nowoczesne rozwiązania, pomagające kształcić nowe pokolenia.

Pomoce dla uczniów w szkole

 pomoce naukoweNajlepszym sposobem, żeby zrozumieć dany temat jest zwizualizowanie pojęć, które mogą sprawić trudność uczniom. Nauczyciel powinien poprzez dostępne środki jak najskuteczniej zainteresować dzieci nauką. Przy tym sprawdzą się najlepsze pomoce naukowe – pracownia przyrodnicza jest miejscem, gdzie faktycznie można zaangażować uczniów w lekcję. Udział dzieci w zajęciach jest bardzo kluczowy i nie należy pomijać takich zajęć. Poprzez praktykę uczniowie mogą zrozumieć skomplikowane zagadnienia oraz poczuć się zainteresowani wiedzą. Należy zaznaczyć, że dzieci w dobie ciągłego dostępu do internetu nie są odizolowane od dużej ilości wiedzy mniej lub bardziej użytecznej, dlatego tak ważne jest, żeby dostarczyć młodym umysłom innych bodźców niż te, które odbierają z ekranu telefonów. Do najbardziej podstawowego wyposażenia pracowni przyrodniczej będą należeć wszelkiego rodzaju modele.

 pomoce naukoweMogą one przedstawiać pojedyncze narządy np. serce lub wątrobę, ale również cały układ kostny – w tym przypadku nauczyciel może pracować z modelem ludzkiego szkieletu, który idealnie obrazuje rzeczywistą budowę ludzkiego ciała. Trójwymiarowe modele anatomiczne zwierząt wspaniale obrazują omawianego płaza czy ssaka, a przy tym są one przystępne dla uczniów. Wśród całego wyposażenia pracowni na pewno należy wymienić mikroskop lub całe laboratorium przyrodnicze, dostosowane do wszelkich wymogów bezpieczeństwa, jakie muszą panować w trakcie np. eksperymentu. Zazwyczaj takie laboratoria wyposażone są w kółka, a więc w łatwy sposób można je przetransportować do innej sali lub na świeże powietrze, co znacznie ułatwia prowadzenie zajęć. Nauczyciel nie musi rezygnować z pokazania uczniom jakiegoś eksperymentu z powodu tego, że zajęcia nie odbywają się bezpośrednio w sali przyrodniczej.

W procesie kształcenia bardzo ważne jest, żeby nauczyciel zapewnił swoim uczniom wszelkie dostępne materiały i miał możliwość zobrazowania pojęcia poprzez np. eksperyment. Bardzo ważne jest, żeby dzieci nie ograniczały się jedynie do wiedzy z książek, ale również do tej nabytej w czasie zajęć praktycznych pod okiem prowadzącego zajęcia. W ten sposób mogą zapamiętać o wiele więcej, szczególnie jeśli uczniów aktywnie angażuje się w lekcję.

Więcej na stronie https://nordweco.pl

Dodaj komentarz